Sluta röka..?? -Vad är nu det för dumheter… :)

smokegirl

Nu kan vi åter glamourisera rökningen; nu är det ju oskadligt (nästan)..! 😀

…när det finns sådana här revolutionerande hi-tech-produkter att tillgå…?? 😀
Rent nikotin och inget annat! Nåja, kanske lite vattenånga på köpet, då, hehe…
Bättre ekonomi. Drygare=billigare! Kan rökas på jobbet o krogen! (I och för sig
kanske efter att ha förklarat vad det handlar om för chefen/innehavaren, hehe..
Onödigt att provocera.. 🙂 ) Jag har just beställt ett startpaket för 298 bagis.
Tog det beslutet efter en osedvanligt besvärlig rökhosteattack härom dagen. 👿
Så jag får återkomma med utförliga rapporter om det här elektroniska undret!

På vissa modeller sitter en LEDlampa i toppen och simulerar glöden vid bloss..:D

På vissa modeller sitter en LEDlampa i cigtoppen och simulerar glöden vid bloss.. 😀

Och skulle det här funka fint, så planerar jag att bli återförsäljare..! Och ramma marknaden med övertygande reklaminfo av det här slaget, typ… 😉

Ska e-ciggen kunna återupprätta rökarnas förlorade heder..? :)

Ska e-ciggen kunna återupprätta rökarnas förlorade heder..? 🙂


Intressant…? Läs även andra rökfria (?) bloggares åsikter om , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Beroende, Drogdebatten, Droger, E-cigaretter, Egoorienterat, Farmakologi, Förändring, Förbud, Förvånande, Forskning och Framsteg, Frihet, Hälsa, Hjärnkemi, Informationsåldern, Internet, Jämställdhet, Kemi, Kommers, Kontrollsamhället, Kunskap, Kuriosa, Lagar, Livet, Mindblowing, Nutidshistoria, Nyheter, Ojämlikhet, Pengar, Politik, Reklam, Tänkvärt, Tips, Tobak, Utbildning, Vardag, Välbefinnande, Världen, Vetenskap, YouTube och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Sluta röka..?? -Vad är nu det för dumheter… :)

  1. Amlor skriver:

    Väntar med spänning på resultatet. Jag slänger inte ut trehundra förens du rapporterar effekten. 🙂

    • Sam Zodiac skriver:

      Hehe… Visst, klart du ska invänta min recension, Amlor..! 😀
      Fick paketet med posten idag, slafs..! Laddar just upp eländet. Den ska visst ladda fem timmar första ggn; 2-3 fortsättningsvis. Få se nån gång efter 19 ikväll, då… Hoppas att det funkar bra, eller hur…? 🙂
      Vaporizers (förångare) har ju på senare tid fått även andra användningsområden än bara inom tobaksrökning. 😉

  2. darren asplöw skriver:

    …smyger med på tåget…

    • Sam Zodiac skriver:

      Ojdå… Måste ha missat din kommentar, darren! Sorry! Såg den inte förrän jag skulle svara på Ronnys här nedanför..
      Va’ kul att du smyger med på tåget; Välkommen ombord, hehe..! 🙂

  3. Ronny skriver:

    Tack för din blogg. Gillar din entusiasm och hoppas du blivit nöjd med E Cigaretten. Här säljs den som smör i solsken,hurraaa och återförsäljare välkomnas med rabatter på 40-60 % av utpriset vid köp av kvantiteter med början från 5 set. Snabba leveranser i regel över natten.

    • Sam Zodiac skriver:

      You’re wost welcome, Ronny..! 😀
      Va’ kul att den säljer bra! Funderar faktiskt allvarligt på att bli återförsäljare. Vi får pratas vid närmare om saken..
      Jodå, jag är jättenöjd. Problemet är bara att jag glömde kvar vaporizern där den satt på laddning i svärsonens dator nere i Herrljunga. Svärsonen erbjöd sig att skicka den, men jag föreslog att hans fru (min dotter), som tidigare slutat röka, men återupptagit (o)vanan, skulle testa e-ciggen. Om hon gillade den, så kunde hon ju alltid köpa ett eget set.
      Och hon gillar den tydligen, för än har hon inte skickat tillbaks den, haha..
      Funderar på att köpa av dig två förångare (vaporizers), så att jag kan ha en på laddning, medan jag ”röker” på den andra…
      Ha det, Ronny..!

  4. darren asplöw skriver:

    Det är lugnt,Sam. Lyckades smyga förbi ditt vaksamma öga – like a bird that flew, tangled up in blue – på min ära.

  5. Sam Zodiac skriver:

    Någonting i den vägen, ja… 🙂
    Snyggt jobbat, darren! Inte många som slipper förbi mitt Argusöga osedda, hehe…

    P S Tack vare dig har jag nu lyssnat på Waylon Jennings version av Rainy Day Woman i typ två timmar… 🙂

  6. darren asplöw skriver:

    Där satte du mig på pottan, Sam. ( Märkvärdigade mig – se svar Brad tråd.)

    • Sam Zodiac skriver:

      Hehe… Det är helt lugnt, darren..! Jag försäkrar. Faktum är att hästjazzen satt rätt bra efter ett antal genomspelningar. Men några rökareferenser lyckades jag aldrig upptäcka i texten, hehe…
      Fast hampan har ju som bekant gjort sitt intåg även i denna en gång så genuint konservativa musikgren.
      Willie Nelsom och kompani torskade visst på en ansenlig mängd maja vid en trafikpoliskontroll för en del år sedan, om jag inte missminner mig… 🙂

  7. darren asplöw skriver:

    Beatlarna skrattade gott när ”Bob” spliffade dem – with the first joint they ever smoked. Historiskt sett lätt att ”läsa” när denna händelse i deras tillvaro/skapande – timade – från ”popsnören” till rock `n rollers in a way. Anyway, she`s a nice company both sunny and rainy day´s – sweet Marie. Kärt barn – många namn.

  8. darren asplöw skriver:

    Willie är rakryggad hycklar inte i sammanhanget ”Lady Jane”. Hela beatgenerationen med folksingern Woody Guthrie, ”on the road” Jack Kerouac etc. – you name ´em – i spetsen, tonade ner ”flowery potteriet” med tanke på hysterin against outlaws – i mening – fritänkare/protestsångare, lindade de in ”roll another one, just like the other one” diskret. I den utsatta situation vagabonderandet – från kust till kust ”and from the redwood forests to the gulf stream waters” – skapade – i ett konservativt USA tillsammans med övriga drifters/artists black an´ white – alla var färgblinda – i mening – colour of the skinn. Oups som jag pratar på förlåt mig det, Sam the man.

  9. Sam Zodiac skriver:

    It’s quite alright, darren… 🙂
    Bara intressant att höra om Mary Jane’s öden och äventyr bland musiker, fritänkare och vagabonder!
    Fortsätt gärna med din bohemiska rapsodi..! 😉

  10. Darren Asp skriver:

    Tack Sam! I´m a rollin´ stone…

  11. Darren Asp skriver:

    Ej i rörelsen Sam – men i stillheten ibland. Mental slavery strike me mind – when living the blues. Like a man with an constant sorrow.

    • Sam Zodiac skriver:

      Aj då…! Låter allvarligt, det där..! Mental mossa är nästan värre än kinetisk, om du hajar vad jag menar..? Men det fanns väl de som hjälpte till att bygga den där plantagen där du nu stundtals slavar, eller det mentala fängelse där du framlever dina blå dagar..? Och det lär väl ha varit åtskilliga som har varit med på det bygget, förstår jag..?! 🙂 Våra föräldrar, kompisar, lärare, whatever… har väl varit med om att programmera dig och alla oss andra i denna Matrix-liknande tillvaro, hehe..)
      Nåväl… the point I wanna make is this; ingen annan än du är ju tänkaren/upplevaren i ditt sinne, så du har oinskränkt makt att programmera om dig och det sätt på vilket du betraktar denna kontrollerade hallucination som vi kallar ”verkligheten”..! 😀
      Sen är det en annan femma att vissa av de förhatliga programmen kan sitta stenhårt och det kan vara dj-t vanskligt att bli helt buggfri, hehe….
      Tur att det mellan varven finns heliga örter att tillgå, så att man kan få upp skallen ovanför ytan och ta ut kursen inför nästa etapp..! 😉

  12. Darren Asp skriver:

    Aldous Huxley satte agendan ( vi handlade peyote legalt här i landet fram till sommaren -68. 65-66 en gross a 30 ex svepet, 20-30 åringar förmodar jag – storlek knuten näve, minns ej om det var 4 eller fem ”knappars” huvuden.)Timothy öppnade dörren på vid gavel. Sam, perspektivet här för mig är – outside looking in. Nu när organismen – i fysisk mening – visar adekvat tröghet – kommer sura gubben fram så man längtar ”hem” – death is not the end – från och till. Ett gnälligt gammalt Lejon med andra ord i ”svaga” stunder. Planet waves…

  13. Darren Asp skriver:

    Helt klart, Sam. Richard Alpert – intressant vill fördjupa mig – tack för länk. Tar ett steg tillbaka – med tanke på eventuella other souls som följer tråden. Rullande stenar – planeter i solsystem – Tellus vår fotpall/genom fotosyntesens ”mossa” grön/blå – astral projektion. Sam satte mig på pottan med en slamkryparfråga – se tidigare kommentar. Lämnar våra övriga associationer contra to be a rolling stone och hoppar över ”mellanledet” ( getting stoned ) and jump right on the road – street legal. Nu in present time ut på en motionsrunda – vilket innebär i lekfull mening – rulla sten – åka inlines. Tack för ögonblicket och ha överseende med min ”utfyllnad” här, Sam.

    • Sam Zodiac skriver:

      Så gärna, Darren..! 🙂
      Tycker att det var intressant att ta del av dina tips och synpunkter. (Av någon outgrundlig anledning såg jag inte hela din förra kommentar förrän idag…! (?) Bara de första tre raderna var synliga)
      Ja… ”längta hem” kan man förvisso göra när diverse smärtor och kramper gör tillvaron temprärt odräglig. 😦
      Men för mitt vidkommande varar den känslan aldrig speciellt länge, eftersom jag fortfarande ligger inne med en avsevärd livsaptit. 🙂
      Kul att du vill fördjupa dig i Richard Alpert och hans väg till transformationen som ledde fram till hans alter ego- Baba Ram Dass..! Rekommenderas..!
      Kul att du motionerar just på det sätt som för mig framstår som det roligaste- inlines..! 😀 Dessvärre har det stannat vid vaga föresatser hittills, men om den dagen kommer då jag beslutar mig för att börja motionera på allvar, tror jag att det blir mitt val.
      Ha det gott och lev väl, Darren. Vi hörs…!

  14. Darren Asp skriver:

    Självklart Sam. Det är berikande att möta din insiktsfulla öppenhet. Min generation pressades oftast till att lägga ”locket på” och tona ner – go underground – för att undvika den förutfattade meningen och därigenom straffas ut – i sociala sammanhang. Återkommer framöver i tiden – i stunden kallar barnbarnen på min uppmärksamhet. Best wishes och vänlig hälsning från en vän i vinden…

  15. Sam Zodiac skriver:

    Hmmm… jag undrar just hur många generationer som skiljer oss åt…? Knappast mer än en, skulle jag tro, för vem ligger inte inne med barnbarn, hehe…? Jag tippar att du är född någon gång under 40-talets andra hälft. Jag föddes -51, så den eventuella åldersskillnaden torde väl inte vara sådär överväldigande stor, eller…?
    Och det här med att straffas ut i sociala sammanhang, är något jag är väl förtrogen med, hehe…
    Om det inte varit för min stora käft och syn på Mary Jane + en fanatiskt evangeliserande attityd, skulle jag förmodligen haft såväl körkort som välbetalt arbete kvar..! 😀
    Hur som helst, nätet och yttrandefriheten tilltalar mig mycket…!
    Ha det gott så länge, du vän i vinden…! 😉

  16. Darren Asp skriver:

    Vi är samma andas barn – inkarnerade -47. Samma idealitet – kärleken till sweet Marie – krossade alla möjligheter. Kontrabandade ( Christianit in heart and soul ) served four years – effektiv tid – delat på två ”resor” -69-71. -80-82 i runda tal och korta drag. Lånar en rad av Evert Taube ” är som en liten pojke fast farfar jag är ” med tanke på fysisk ålder/young in mind. Energin du visar -spirituellt – gav mig osökt bilden av en mogen man – tidig medelålder – i god balans. Cool, calm and collected.

  17. Sam Zodiac skriver:

    Ytterst vänligt att tillskriva mig dessa epitet, hehe… Skulle önska att de stämde i lite högre grad än vad som kanske är fallet..! 😉

    Till skillnad från dig har emellertid inte jag gjort det jag borde göra, d v s genomgå alla de smått obligatoriska erfarenheter för vår/a generation/er som du nogsamt tycks ha betat av, haha…

    Vore kul att stråla ihop någon gång och utbyta erfarenheter.

    Ditt användande av det skånska ordet påg, får mig att misstänka att du är hemmahörande i vårt sydligaste landskap, viket jag dessvärre inte besöker så ofta att det stör.
    Men du kan väl ta med barnbarnen på en semestertripp till Kneippbyn och Gotland i sommar, kanske…?
    Husrum är, som du kanske förstår, redan ordnat. 😉

  18. Darren Asp skriver:

    En naturlig följd Sam. Det lossnade här – marknadsmässigt -65. Vågen kom – efterfågan steg. Copenhagen med en utvecklad scen ( jazzklubbarna i centrum, bohemlivet på Christianshavn etc. ) på andra sidan sundet/lite vågskvalp emellan/danska valutan ca 65 öre sv/en krone dansk – halvannan krone/gram – tullen obefintlig ( alkohol/tobak fokus – resenärer utan bagage – noll koll. Sörgårdsidyll. Copsen vaknade – 66. tullen året efter – marknaden etablerad – summer of love. Peace and love – broder.

  19. Hej!

    Jag vet att det är jättesvårt men det finns verkligen jättebra metoder och tips som hjälper dig att bli rökfri föralltid! Kolla in min hemsida för en gratis rapport och ett litet smakprov på vad som döljer sig bakom det nya revolutionerade systemet som har hjälpt hundratals människor att fimpa för gott! Du kan bli en av dem, utan problem!
    ——————————————–
    Ja, om man nu skulle vilja sluta… Jag (och kanske flera med mig) vill ju inte alls det! Däremot kanske vi skulle vilja att vårt rökande vore mindre hälsovådligt..! 😀

Kommentera

