Dagens citat- Bill Gates

 bill-gates.jpg

”640 kB borde vara tillräckligt för vem som helst.”

Bill Gates, medgrundare till Microsoft och en av datavärldens pionjärer, lär 1981 ha sagt att ”640 kb borde räcka för vem som helst” (”640 k ought to be enough for anyone”), även om han sedermera har förnekat att han någonsin fällt detta yttrande.

”I’ve said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough”

Dessutom råkar det vara så att Bill Gates fyller år idag, han är således Skorpion, astrologiskt sett. Och eftersom han också enligt  Forbes är världens rikaste man, har han förmodligen råd att fira födelsedagen grundligt! 😉
Nåja, han donerar ju i alla fall avsevärda summor till behjärtansvärda projekt. Kanske han har hajat det här med karmalagen? 😉

Happy birthday to you, Bill! 

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i Allmänbildning, Bill Gates, Citat, Datorer, Fadäser, Förutsägelser, Jubiléer, Kändisar, Kuriosa, New Age, Pengar, Profetior, Rekord och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dagens citat- Bill Gates

  1. Magnus Berg skriver:

    Jag skulle lätt kunna donera en lika stor procentuell andel av mina tillgångar och inkomster som BG. Det skulle väl bli några kronor. Därmed är inte hans påstådda generositet så mycket att skryta med. Ungefär som drottning Silvia och andra som låter fonder använda deras namn. Jag upplåter mitt namn till välgörande ändamål om någon skulle önska. 😉

Lämna en kommentar