Nedräkningen har börjat- 2012

1108 dagar och 45 minuter kvar i skrivande stund...

Jag har för mig att jag redan tidigare har bloggat om en sajt där man räknar ned till det datum som av de allra flesta anses vara liktydigt med Domedagen- 21 december 2012. Men eftersom den här sidans innehavare- Robert Bast- säger sig ha lagt ned 11.557 timmars mödosam forskning på ämnet, tyckte jag att han kunde vara värd att uppmärksammas… 🙂 Ojdå, nu gick det visst några minuter igen, hehe…

På Robs sajt kan du se hur lång tid vi har kvar innan... ja- vadå...?

Naturligtvis har Mayaprofetian sin givna plats på sajten...

...men det har också Nostradamus profetior...

... cropcircles och aliens...

...liksom kinesiska I Ching och mycket annat i profetieväg.

Nätet vimlar av intressanta bloggar. Här är en av dem...

Den nedersta I Ching-illustrationen har jag förresten hämtat från The Abysmal, en annan blogg här på WordPress, som roar sig med att räkna ned tiden till 2012.
När jag klickade mig dit, märkte jag att vi i skrivande stund redan är nere på 1007 dagar..! I do say…Time is really flying away..! 😀
Och nog tycks det vara som Carl Johan Calleman säger i ett citat från den här bloggen:
Time is speeding up (or collapsing). For thousands of years the Schumann Resonance or pulse (heartbeat) of Earth has been 7.83 cycles per second,
The military have used this as a very reliable reference. However, since 1980 this resonance has been slowly rising. It is now over 12 cycles per second!
This means there is the equivalent of less than 16 hours per day instead of the old 24 hours.”

Så det kanske inte är så konstigt att det känns som om tiden flög, hehe…

Den här bloggen förefaller emellertid ha mera en andlig- än en domedags-inriktning. Dessutom introduceras här flera (åtminstone för mig) nya koncept, bland annat:

Detta intressanta, om än något svårbegripliga mandala... 😀

Och denna nya, reformerade kalender med zodiakinslag. Börjar gälla 21 dec 2012. Förstås...! 🙂

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i 2000-tal, 2012, Aliens, Allmänbildning, Anden, Astrologi, Astronomi, Ändrade medvetenhetstillstånd, Bloggning, Bloggosfären, Crop circles, Döden, Desinformation, Egoorienterat, Förändring, Förutsägelser, Förvånande, Forskning, Hinduism, Informationsåldern, Internet, Intressen, Islam, Judendom, Katastrofer, Konspirationer, Kristendom, Kunskap, Kuriosa, Livet, Livsåskådning, Mayakalendern, Meditation, Meteorer, Mindblowing, Mytologi, New Age, Nibiru, Nostradamus, Nutidshistoria, Nyandlighet, Ockultism, Oförklarat, Paranormalt, Profetior, Religion, Revolutionerande, Rymden, Sädescirklar, Själen, Symboler, Taoism, Tänkvärt, Teorier, UFO:n, Universum, Upptäckter, Vattumannen, Världen, Världsreligioner, Vetenskap, Wordpress, WP, Zodiaken och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nedräkningen har börjat- 2012

  1. Znogge skriver:

    Spekulerades om ett liknande datum en juldag i slutet på 60-talet….

    • Sam Zodiac skriver:

      Jo, jo… Många domedagsspekulationer har det förvisso varit i det förflutna, Znogge. Men få har väl varit så väl underbyggda som denna..! Som Rob Bast framhåller, så är det många profetior som nu strålar samman:

      ”The I-Ching Prophecies… Mayan calendars… Hopi Indians teachings… Aztec calendars… On what subjects are they in sync? This might blow your mind!”

  2. cattis skriver:

    jag är inte troende,men jag tror ändå att nåt kommer att hända 2012! Tror mer på Nostradamus effekt!! tack för mej!

Lämna en kommentar