Little Gerhard- Den siste Mohikanen m fl

Nu har Magnus Berg digitaliserat den nyinköpta vinyl-EP med Lille Gerhard (han kallade sig så när han sjöng på svenska) som jag lyckades hitta på en begagnat-börs på nätet och som Magnus raskt inhandlade. Det är samma EP som han hämtade Petter och Frida från, men i bättre skick och således med mindre mängd knaster. 🙂

magnus3.jpg
Magnus vid Ekstakusten en dag i somras. Klickar du på bilden så kommer du till hans hemsida.
Där finns mer att läsa om Little Gerhard.

Magnus har lagt ut låtarna på sin blogg och nu finns samtliga fyra spår med.

Den siste Mohikanen

Petter och Frida

Kär i din bild

Tre små fiskar

Och det är alltså från den här EP:n utgiven 1961 som låtarna är hämtade. Klickar du på skivkonvolutet så kommer du till en utförlig Little (Lille) Gerhard-bio- och discografi.

lillegerhard.jpg

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i Allmänbildning, Biografi, Bloggning, Burgsvik, Egoorienterat, Eksta, Foto, Gotland, Historia, Indianer, Internet, Kändisar, Kärlek, Kommers, Kultur, Kuriosa, Little Gerhard, Musik, Nostalgi, Svensk rock, Underhållning, Vinyl och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Little Gerhard- Den siste Mohikanen m fl

  1. znogge skriver:

    Ja, det var på den gamla goda tiden det!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  2. Sam Zodiac skriver:

    Ja, hehe… man blir ju lite nostalgisk!
    Ha en fin dag du med, znogge!
    Kram!

  3. Magnus Berg skriver:

    Jag tycker jag ser tjock ut på bilden. Antingen är det fel på kameran annars är det en dålig fotograf. Jag vägde bara 101,5 kilo när jag vägde mig häromdan. Och då låg det ett lager damm på vågen.

    Ni som vill lyssna på låtarna: Spara gärna ner dem på er hårddisk så ni kan lyssna om och om igen utan att min server slipper belastas med onödiga nedladdningar.
    Klicka med höger musknapp på länkarna och välja ”spara som”, ”hämta länk” eller vad det kan stå.

  4. Sam Zodiac skriver:

    Aha! Det är alltså så man gör när man kör Windows! 😉
    Ha det, Magnus!

  5. Magnus Berg skriver:

    Du menar väl inte att du har en enknappsmus? Det är ju surt. När jag körde Mac så hade jag självklart kompetterat min dator med en skrollmus som gav tre knappar inklusive skrollhjul. På så vis får man kontextberoende menyer utan att behöva använda någon extra tangent på tangentbordet.
    Sedan heter det olika i olika webbläsare. De senaste veckorna har jag använt Galeon (“hämta länk”) eftersom den är så trevligt snabb.

  6. Sam Zodiac skriver:

    Glömde svara på den verbala utläggningen om din vikt i förrra kommentaren. Tyckte mig bakom din humoristiska óch självironiska mask märka ett visst missnöje med att du ligger inne med en måttlig, men dock övervikt. Ska du inte testa Hoodia, den tjackliknande succulenten från Kalahariöknen? Ger visserligen inget rus, men heller inte någon hunger! 😀
    Ha det!

  7. Magnus Berg skriver:

    Äta är ett av mina glädjeämnen i livet och det vill jag inte avstå ifrån. Och ju fetare mat desto godare. Fast jag hade tänkt att jag inte skulle passera 100. Men va fan så där jäkla principfast behöver jag inte vara. Problemet med att vara fet är bara att jag börjar känna mig klumpig och rörelsehindrad. Annars är jag så nöjd så.

  8. Sam Zodiac skriver:

    Inte behöver du avstå från mat, bara för att du käkar Hoodia, Magnus. Det är bara det att din aptit inte blir fullt lika stor, om du intar tabletten en timme innan måltiden
    Ha det!

  9. Pingback: Mera om Magnus & Alfa « Sam Zodiac’s Blog II

Lämna en kommentar