Shiva och Nalle Puh

Jag har upptäckt att det finns påtagliga likheter mellan min schabradortik Shiva och Nalle Puh.

begginshivasmall.jpg

puh.jpg

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i Djur, Egoorienterat, Familj, Foto, Humor, Hundar, Mat, Shiva. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Shiva och Nalle Puh

  1. agapanthus skriver:

    SSSöööt Shiva!

  2. Sam Zodiac skriver:

    Hehe…tänkte nästan att det var du som kommenterat! 😉

  3. Miss Terious skriver:

    Fin jycke och jag älskar Nalle Puh. Har du läst boken ”Taoismen enligt Puh”? Författaren heter Millne i efternamn vill jag minnas.
    Ha de! Kram 🙂

  4. ::: sinkadus ::: skriver:

    …jag tycker att Shiva ser ut att vara lika snäll som Puh också… söt bild

  5. Sam Zodiac skriver:

    Ja, Shiva är fin och Puh är kul. Men han heter visst Hoff, han som skrev boken. A A Milne var han som skrev böckerna om Nalle Puh i original. En recension av Tao enligt Puh som jag hittade:

    Tao enligt Puh – Hoff, Benjamin

    Den här boken går ut på att lära dig att leva enligt taoismen. Exempel tas från Nalle Puhs värld och en del annat. Grundtanken kan sammanfattas ungefär så här: Nasse är rädd. Ior är deprimerad. Kanin är klyftig. Ugglan räknar ut saker. Puh bara är. Och däri ligger hans hemlighet! Gullig och tänkvärd bok.
    Ha det, du med. Och kram på dig, Miss T!

  6. znogge skriver:

    Intressant! Herr Hund är inte alls lik Puh. Tvärtom finns det ingen som kan se så dyster ut och hänga med huvudet som han när matskålen kommer fram. Då är han en kopia av Ior!
    Kram!

  7. Sam Zodiac skriver:

    Jodå, inte finns det något ont i Shiva inte, sinkadus. Men hon har en otrevlig vana att försöka skrämma ihjäl alla förstagångsbesökare med hemska skall 😦

  8. Sam Zodiac skriver:

    Helt otroligt, znogge! En hund som ser dyster ut (tänkte också på Ior när jag läste det) när matskålen kommer fram? Finns det sådana djur, verkligen? 😀 När Shiva får något i skålen säger det Svosch! och sedan är det tomt!
    Kram!

  9. znogge skriver:

    Ja, så länge det är hundmat i skålen så finns det hundar som ser ut så. Är det en pizzakant då svoschar det här med;-))
    Kram!

  10. Miss Terious skriver:

    Ja boken är kanonbra och i vanlig ordning får jag allt om bakfoten när det gäller författare. Den står ju för fasen i bokhyllan!!!
    Tror många irrat runt på bibblan i fruktlösa försök att hitta böcker jag rekommenderar. 😉

  11. Sam Zodiac skriver:

    Hehe… jaså, det svoschar om pizzakanter ligger i skålen? Kanske Herr Hund känner sig utanför därför att hans meny skiljer sig från resten av familjens?
    Kram!

    *Garvar* Ja, det kan vara svårt att hålla isär författarna ibland, Miss T. Om dina rekommendationer leder till alltför mycket fruktlöst irrande på bibblan, så lär du nog få höra det! 😉

  12. Haribol skriver:

    Namaste!
    shiva is a good dog name!

  13. Jonna skriver:

    Haha! Asfin hund.. vi har en typ exakt lika dan!! xD Vem vet de kanske e syskon? 🙂

  14. Sam Zodiac skriver:

    Haribol: Namaste! I’m glad to hear you say that!

    Jonna: Kul! Tja…helt omöjligt är det väl inte, men kanske inte så sannolikt. Vår kommer från Öja på Gotland. Er, då?

Lämna en kommentar