Hittade en kul sida…

…när jag letade efter bilder på Françoise Sagan häromdagen för att illustrera Dagens ordspråk. Bland alla fotografier dök plötsligt en bild på hennes horoskop upp!

francoise.png

Litet och pluttigt horoskop, tänkte jag misslynt när jag först såg det. Men så insåg jag att man bara behövde föra cursorn (markören) över planeternas symboler för att få reda på exakt var de låg. Gradtal och minuter dök upp i pop-up-fönster. Dessutom visas information om vad planeten heter och dess egenskaper och detsamma om det tecken och hus som den ligger i. Men den kanske allra roligaste funktionen är nog i alla fall att du kan mata in dina egna födelsedata och jämföra dem med en vän eller partner! (Du måste självfallet mata in hans eller hennes födelseuppgifter också!). Programmet räknar då ut hur hög grad av astrologisk överensstämmelse ni två har. På sidan finns också en lista över kändisar (de flesta franska), med vilka du kan kolla din astrologiska överensstämmelse.
Mesta informationen står på engelska, men ett och annat franskt ord kan dyka upp; främst på de knappar man trycker på i samband med datainmatningen. ”Ajouter” t ex, betyder uppenbarligen ”Lägg till”. Så här kan det se ut när man kollar kompabiliteten med hjärtevännen:

compa.jpg

Om du klickar på horoskopet överst, så hamnar du på Astrothemes startsida.

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i Allmänbildning, Astrologi, Frankrike, Internet, Kändisar, New Age, Nyheter, Personlig utveckling, Psykologi, Symboler, Utbildning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar