Den dansande hunden

Magnus (från Gotlandsbilden) mailade över den här videosnutten från YouTube och tyckte att jag skulle lägga upp den på bloggen till allmän förnöjelse. Det är hunden Rookie som tillsammans med sin matte dansar till ”You’re the One that I Want” ur filmen Grease. ”Jag brukar vara svårflörtad men det här var jävlig häftigt!” skriver han. Få se om ni tycker detsamma!

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i Djur, Dressyr, Hundar, Musik, Underhållning. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Den dansande hunden

  1. ilse-marie skriver:

    Nu har jag hittat din nya blogg. Häftig hund! Tror jag ska börja lära Nelson dansa, eller kanske han får lära mig… 😉 / ha det gott

  2. znogge skriver:

    Jag är också lite svårflörtad för jag tycker djur ska vara djur men många säger att hundarna verkligen gillar det…
    Ha en bra fredag!

  3. znogge skriver:

    Ett enormt samspel dem emellan måste jag säga!

  4. Sam Zodiac skriver:

    En så’n tur att du hittade hit! 😉 Ja, varför inte? 😀 Ha det gott, du också, ilse-marie!

    Ja, det råder väl knappast någon tvakan om att Rookie älskar det här?! Och visst är samspelet mycket väloljat, ja! 😀
    Ha en bra fredag, du med, znogge!

  5. Magnus Berg skriver:

    Nu har jag tittat för tredje gången (2 x igår + 1 x nu) och är fortfarande lika impad. Som sagt Rookie ser verkligen ut att ha roligt och verkar till och med improvisera i vissa delar. Sådant gillar jag. Jag hatar kadaverdiciplin och att tvinga hundar att motvilligt göra grejer bara för att ägaren ska kunna imponera med sin hund.

  6. Sam Zodiac skriver:

    Ja, speakerrösten säger ju också inledningsvis att Rookie har en viss tendens att göra improviserade rörelser, så din iakttagelse stämmer nog bra, Magnus.

  7. susannna skriver:

    Den här videosnutten hade jag sett tidigare men en repris var inte fel. De ser ut att trivas ihop de där två. Undra om man kan lära Lexie dansa….??? Nej, jag skämtar!
    He en trevlig kväll, kram!

  8. Sam Zodiac skriver:

    Ja, de ser verkligen ut att ha det roligt, trots den tävlingssituation som jag tror föreligger. Fast, vem vet? Kanske det bara är uppvisning, pausunderhållning, eller något i den vägen? Ja, katter har jag i o f s sett göra konster i cirkussammanhang; skjutsa runt små hundar i barnvagnar o s v, men en dansande katt? Nja..det kan nog bli lite knepigare, kanske. 😉
    Ha en fin kväll, du med och Kram!

  9. Cina skriver:

    Jag har sett denna filmen förut & jag måste säga att jag bara ÄLSKAR den! Hunden har så jäkla kul med sin matte.

    Cina med boxrar

  10. Sam Zodiac skriver:

    Ja, det tycks vara många som gillar den, Cina! 🙂

Lämna en kommentar