Super New Moon

Idag inträffar en nymåne på mycket nära håll i Tvillingarnas tecken

Foto: Karl-Erik Bennion

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2010-tal, 2012, Allmänbildning, Astrologi, Egoorienterat, Förändring, Informationsåldern, Livet, Månen, New Age, Nyandlighet, Perception, Solen, Tvillingarna, Varseblivning, Vetenskap, Wikipedia och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Super New Moon

  1. Znogge skriver:

    Så det är dags för det…

    • Sam Zodiac skriver:

      Mmm… det tycks vara det. Och dessutom är det en slags omvänd s k blue moon, vilket innebär att TVÅ FULLmånar hinner inträffa under samma månad, vilket ju också hör till sällsyntheterna. Men här handlar det alltså om två NYmånar.
      Till yttermera visso inträffar fenomenet den 22 bara två grader från min Sol i horoskopet, så jag drar slutsatsen att jag går in i en ny fas av mitt liv. Vi får väl se hur det kommer att yttra sig, hehe..

  2. kalebass skriver:

    Jag är född på denna dag,(22) förväldigt många år sedan.. Såvitt jag minns så har det nästan alltid varit sol, och försommaren har börjat.( Om så bara för några dagar, för att sedan bli höst..)
    Jag har ett så kallar ”hoppande” bredband, (skall åtgärdas) , därför dröjsmål med kommentar,bl.a.
    Nå, i inlägget ”Ny Mayakalender”, nämner du nätet. Mycket av vår tillvaro kretsar runt detta, på gott och ont. Men, det KAN släckas ner, liksom mobilnätet. Satteliter sätts lätt ur spel. Sedan är vi tillbaka på en ninå där makthavarna skulle kunna göra i stort sett som dom ville. Som skett/sker i så många länder. I slutändan är människan väldigt liten. Frånsett tekniken har inte så mycket hänt här på vår jord.

    • Sam Zodiac skriver:

      Ja, eftersom Rymdskeppet Jorden tycks befolkas av primärt människor med en materialistisk livssyn, så kan vi förstås avläsa artens framgångar i den teknologiska utvecklingen i första hand .
      Emellertid tycker jag mig se tecken på ökad medvetenhet ö h t. Får väl se om det är önsketänkande från min sida, eller en faktisk företeelse.
      Ha det så gott, Kalebass!
      PS
      Eftersom jag själv är född två dagar efter dig, så torde vi ju båda ha Solen i det kommunikativa Tvillingarnas tecken. Och du förefaller ju onekligen ha den egenskapen.

      • kalebass skriver:

        Tack ska du ha. Ursäkta alla stavfel , jag var stressad av att anslutningen kunde avbrytas när som helst. (nu ska det vara åtgärdat !?, fan vet.) Ja, kommunikation är väl just vad som saknas runt om i världen. Bl.a… Man talar över huvudet på varann. I min blogg försöker jag att vara så tydlig,(och kortfattad) som möjligt. På gott och ont.

Kommentera

