”Hermoine” som modell

Emma Watson som vi är vana att se henne...

Jag har ett ganska intensivt förhållande till Harry Potter och hans värld, sedan jag under flera år idkat högläsning ur alla J K Rowlings böcker för mina söner Leon, Birk och Joel.
Med viss bävan återkallar jag i minnet den gråt och tandagnisslan som beledsagade stycket om den populäre rektorn Dumbledores död. Det gick åt mycket tid till att trösta åhörarna. 🙂
Men tiderna förändras som bekant, och vi med dem. Emma Watson befinner sig tydligen f n i USA, där hon bl a prövar lyckan som modell.


Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, 2010-tal, Allmänbildning, Barn, Birk, Familj, Fantasy, Film, Harry Potter, Informationsåldern, Internet, J K Rowling, Joel, Kändisar, Kultur, Kuriosa, Leon, Litteratur, Livet, Nöjen, Nostalgi, Nutidshistoria, Personlig utveckling, Underhållning, Ungdom och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till ”Hermoine” som modell

  1. Lillasyster Kanin skriver:

    Riktigt hög mysfaktor på högläsning. 🙂

    Jag blir nostalgisk.

    • Sam Zodiac skriver:

      Ja, du har rätt. Det är rätt mysigt. Är dina barn alltför gamla för att utsättas för högläsning, tror du..? 😉

      • Lillasyster Kanin skriver:

        Man blir aldrig för gammal för högläsning, åtminstone inte jag, men de två äldsta valde att gå gymnasiet på andra orter och flyttade därför i princip hemifrån efter 9:an.
        Dottern är 15 och när jag nu tänker efter har vi nog tappat bort det där med högläsning.

        Själv lyssnar jag mycket på hörböcker och om uppläsaren är bra uppslukas jag.

        Kanske är det dags att välja en riktigt bra bok och återuppta de magiska stunderna med högläsning, lägga in mer ved i kaminen och krypa upp i soffan. 🙂

        Tacka för påminnelsen! 😉

  2. Sam Zodiac skriver:

    Hmmm… Har inte tänkt på det tidigare, men du kan ha rätt. Vore lite kul att kolla hur Harry P:s popularitet fördelar sig mellan könen, faktiskt! 🙂
    Ha det fint du också!

  3. Darren skriver:

    Rösten är ett magiskt instrument…

Kommentera

