Du är sedd..!

FRA övervakar dig

Känner du för lite satir i dansbandstappning..? Klicka då på det stora ögat här ovanför! Det tillhör Storebror och han ser allt du skriver, säger och gör. Här har han t ex kollat in en blogg som jag frekvent brukar medverka på:



Ja, jag antar att vi har det samhälle vi förtjänar..? Om man baserar sitt tänkande på rädsla, som väl de flesta samhällsmedborgarna gör i konungariket Sverige, så växer ju det man fokuserar på (d v s rädslan) och då dyker det upp folk som gärna ser till att inget farligt händer oss! 😀

Men om det skulle vara så att du är road av att se vilka som övervakar din nätaktivitet, så kan du ju alltid ladda ned små egna digitala kontra-spioner från nätet! Om du tittar i högra kolumnen här på sidan, så finns en liten grön sak med texten ”creeper” där. Du ser den..? Bra. Den kan du själv hämta hem och kolla vilka som kollar dig. Bra, va..?

Johan Svensson, trubadur

Försvarets radioanstalt

Text & Musik: Johan Svensson

kom höj ditt glas och gläds med mig
gutår medborgare
nu ska vi slippa terrorism
kom hit ska du få se
hur genialt vår storebror
vår führer i vår stat
har upptäckt att total kontroll
av folket stoppar hat

för ser han dig så vet han om
du pratar om nåt skumt
så akta tungan så du inte
säger något dumt
för om du väl försäger dig
så kommer fra
att märka dig i sitt register
och det är inte bra

vad sa du? va? säg om det där
jag tror jag missförstod
hur menar du att skärpt kontroll
kan riktas mot en god?
och att det finns en rätt stor risk
att infon sipprar ut
till fel person och att det kan
få ett olyckligt slut?

du vågar alltså tvivla på
att storebror har rätt
du säger att beslut som tas
är bortom sed och vett?
att politiker på pedistal
som tycker så och si
har missförstått teknikens kraft
och borde låta bli

vad fra beträffar
måste du väl fattat fel
de säger själva att
de bara får spara en del
av allt som går i kablarna
och det sker maskinellt
inga civila drabbas kan
nej det är säkerställt

visst kan man klura lite på
hur detta ligger till
det är ju själva fra
som väljer vad de vill
anse vara värt att spara
i sin databas
och sålla bort information
ej värd att omhändertas

blåögd som jag är och som
jag som svensk ju bör va
tror jag såklart att bo den blås
beslut bara är bra
och säger du att han har fel
så får det stå för dig
för jag är ingen terrorist
det drabbar inte mig

Intressant..? Läs även andra oroade (?) bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2010-tal, Allmänbildning, Övervakning, Cannabis.se, Datorer, Egoorienterat, Humor, Informationsåldern, Internet, Ironi, Juridik, Kontrollsamhället, Kriminalitet, Kunskap, Lagar, Livet, Maktmissbruk, Militärt, Musik, Nutidshistoria, Opinionsbildning, Politik, Satir, Svart humor, Sverige, Teknologi, Tips, Underhållning, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Du är sedd..!

  1. Znogge skriver:

    Bäst man smyger ut snabbt som attan då 😉

Kommentera

