Bredgatan…

...är namnet på den Visbygata där jag pluggar.

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, 2010-tal, Allmänbildning, Egoorienterat, Foto, Gotland, Informationsåldern, Kalligrafi, Kunskap, Livet, Mobilbilder, Personlig utveckling, Svenska städer, Sverige, Utbildning, Vardag, Visby och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bredgatan…

  1. Znogge skriver:

    Har en känsla av att jag stött på ”Bredgator” i andra svenska städer också. I alla fall i Lund…

    Vad pluggar du om man får fråga?

    • Lillasyster Kanin skriver:

      Av någon konstig anledning kunde jag inte låta bli att kolla upp saken och kan därför nu rapportera att det finns 32 st ”Bredgator” och 4 st ”Smalgator” i vårt avlånga land. ‘Tjockgatan’ finns inte alls, men det klart, kanske ingen vill bo på ‘Tjockgatan’.

      Ha det gott!

      • Sam Zodiac skriver:

        Hehe… Nä, det kan väl hända att det inte är speciellt attraktivt att ha Tjockgatan som hemadress?
        Tack för din forskarinsats och ha det gott, du med!

    • Sam Zodiac skriver:

      Vetgiriga och handlingskraftiga Lillasyster Kanin har visst kollat upp förekomsten av Bredgator… 😀
      Jag fördjupar mig i bildbehandlingsprogrammet Photo-
      shop, Znogge. Dessutom tyckte jag att jag efter ett antal år som skrivande, pekfingervalsande journalist,
      äntligen borde lära mig det som en gång i tiden kallades maskinskrivning. Bättre sent än aldrig! 😉

Kommentera

