Bildbehandling…

… med Photoshop CS 5 lär jag mig på
Bredgatan i Visby för närvarande.
Så här ser Leon ut innan uppljusningen..

Leon a k a Mini i obeskuret skick…

...samt efter behandlingen; bilden är beskuren och Leon ljusare.

Och här är bilden lite uppsoftad och försedd med text...

Om Sam Zodiac

Jag är 62 år och frånskild, numera i en ny relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). Vartannat veckoslut brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2010-tal, Datorer, Egoorienterat, Familj, Förändring, Foto, Kunskap, Leon, Livet, Manipulationer, Mini, Mobilbilder, Modifieringar, Perception, Personlig utveckling, Utbildning, Visby och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bildbehandling…

  1. Znogge skriver:

    Det blir onekligen en viss skillnad! Fin bild för övrigt.

    • Sam Zodiac skriver:

      Ja, och enkelt är det, också..! :)
      Jovars. Mobilkameran är helt OK nuförtiden. Vet inte vad det tog åt den för ett tag sedan, men ett förargligt blåstick dök upp hela tiden, även om det var lätt att fixa i Photoshop (Kommandot Bild- Justerig-Autonivå).

  2. leonkung skriver:

    Åh han heter Leon precic som jag

  3. leonkung skriver:

    de är ju jag.

    • Sam Zodiac skriver:

      Mmm… det är ju det! Men har du sett den senaste varianten, då…? Lägger till den nedanför.
      Och det verkar som om du skaffat egen blogg, också..?!
      Spännande! Den måste man ju kolla in! :P
      Lägger in dig i bloggrollen också, så kanske du får lite mer trafik till sidan!
      Lycka till med bloggandet, Leon!

Kommentera

