Should I smoke dope…?

Sökte på ordet ”cannabis” på Bloggportalen senast jag pingade och upptäckte att det hade bloggats osedvanligt mycket om ämnet de senaste dagarna.
Efter besök på
sidan  Ungdomar.se, fick jag tillgång till följande informativa video…

Och på Cannabis.se läser jag att legaliseringsprocessen i Kalifornien så sakteliga går framåt. Det rör på sig… 😀

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, 2010-tal, Alkohol, Allmänbildning, Alternativmedicin, Avslappning, Ändrade medvetenhetstillstånd, Bilar, Bloggosfären, Cannabis, Debatt, Droger, Fadäser, Förändring, Hallucinogener, Hasch, Hjärnan, Hjärnkemi, Informationsåldern, Internet, Journalistik, Kontrollsamhället, Kunskap, Kuriosa, Legalisering, Livet, Marijuana, Medicin, Narkotikapolitik, Narkotikastämplat, Nutidshistoria, Odling, Opinionsbildning, Perception, Psykedelika, Psykologi, Storbritannien, Tänkvärt, Tips, TV, Ungdom, Utbildning, Varseblivning, Välbefinnande, Vetenskap, Video, WebbMedia och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Should I smoke dope…?

  1. Darren skriver:

    Well, enligt Steve Miller Band…
    Cause’ I’m a picker
    I’m a grinner
    I’m a lover
    And I’m a sinner
    playin’my music in the sun
    I’m a joker
    I’m a smoker
    I’m a mid-night toker
    I sure dont want to hurt no one…

    • Sam Zodiac skriver:

      Det där var välbekanta textrader…! 😀
      Har du lyssnat på Kevin Ayers…?

      • Darren skriver:

        Har förlorat över åttio procent av min hörsel (progressiv hörselskada – arbetsrelaterad) under de senaste tjugo åren Sam. Femton av dessa har jag tillbringat i/under djup depression (poesin samt självmedicineringens vingar har lyft mig igenom) så är hopplöst ute när det gäller ”lyssna” i yttre mening… allt till ”husbehov” (i sammanhanget) med hjälpmedel numera har tidigare nämnt min ”blues” som du säkert minns – i rullande stenars sammanhang. Här ett konstaterande – du vet av vem – ”But Mona Lisa musta had the highway blues
        You can tell by the way she smiles”…

  2. Darren skriver:

    Min kommentar lite ovidkommande i ovanstående meningar – föll mig bara in… spontant. Till ämnet helt kort… käkade middag ( ”loppen” krogens namn ) med ett gäng svenskar i Copenhagen i början av åttiotalet (socionomer etc.) Vid grannbordet satt ett sällskap danskar i olika åldrar ( mellan fyra/åttio år cirkus – en familj på tio tolv personer.) Mina ”gäster” hoppade i det närmaste ur stolarna när det efter måltiden placerades små skålar att ”blanda” i på borden av personalen – varav danskarna i sällskapet bredvid meckade till och avnjöt ett par rejäla jointar utan vidare mankemang. Till saken hör att ”krogen” var en känd gourmetrestaurang i dessa dagar. Ingen kallade på polis… hehe… som i Sverige… för minsta lilla nys. Intelligenta människor runt om i världen håller ”käft” helt enkelt… många föredrar en joint i ”sällskapliga” sammanhang. Har ett otal berättelser på samma tema men vill inte ”tråka” ut er kamrater… legalize it… and it will easy come/easy go… peace of mind… sun will shine.

Kommentera

