Mera SjälvHjälp- Husgurun Wayne W Dyer

Wayne hjälper dig att bli av med dina ursäkter... 😉

Wayne W Dyer var en av de första författare som öppnade mina ögon för att de ”program” jag hade fått mig itutade av min omgivning var mer eller mindre helt åt h-e, eftersom de effektivt hindrade mig från att njuta av Livet.
Boken som innehöll påståenden som fick mig att upprepade gånger sätta mig käpprak och undra om karlfan var riktigt klok, hette i original ”Your Erroneous Zones”, men hade på svenska begåvats med den betydligt mindre fyndiga titeln ”Älska dig själv”.

Boken som fick mig att vakna upp ur dvalan... 🙂

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 1970-tal, 2000-tal, Allmänbildning, Anden, Översättning, Desinformation, Egoorienterat, Egot, Författare, Förvånande, Filosofi, Frihet, Hälsa, Hjärnan, Informationsåldern, Insiktsfullt, Internet, Kommunikation, Kultur, Kunskap, Litteratur, Livet, Livsåskådning, Mindblowing, Mindet, New Age, Nuet, Nutidshistoria, Nyandlighet, Ord, Personlig utveckling, Psykologi, Reklam, Relationer, Revolutionerande, Själen, Tankar, Tänkvärt, USA, Utbildning, Varseblivning, Välbefinnande, Vetenskap, Wayne W Dyer och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mera SjälvHjälp- Husgurun Wayne W Dyer

  1. Amlor skriver:

    Aha! man kanske skulle studera den.
    Är inne på ett mycket sällsynt besök på bloggen, själen min har säckat ihop. Känn dig hedrad att just du får besök. 😉

    Ha det gott och ta hand om dig.
    Kram

    • Sam Zodiac skriver:

      All bra omprogrammeringslitteratur är värd att studeras, Amlor. Och tillämpas…! 🙂
      Jag har insett att det nog förhåller sig så och är vederbörligen hedrad över ditt besök, hehe…

      Detsamma, vännen..!

      Kram

  2. Darren skriver:

    Förlåt mitt inpass Amlor – du har min fulla sympati i din stund av djup melankoli. Med kärlek och respekt från en vän i vinden…

  3. Sam Zodiac skriver:

    Medmänsklighet och inlevelse är ett sympatiskt karaktärsdrag, Darren…!

  4. Magnus Berg skriver:

    Hi, hi. Wayne W Dyer självhjälpsmånglarnas fader läste jag i 20-års åldern. Till och med tre böcker köpte och läste jag. Men sen vaknade jag upp och insåg att det är inte så lätt som WWD påstår. Inte fan kommer det in nya pengar, någonstans ifrån i ett evigt accelererande flöde, bara för att man spenderar de man redan har, vilket var ett av WWD:s råd. Det vet väl du Sam?
    Men WWD har blivit rik som fan på att lura människor i själslig nöd.

    • Sam Zodiac skriver:

      Ett och annat mindre genomtänkt råd kan man väl tänka sig har slunkit med genom åren, hehe…
      Men för ens egen utvecklings skull gör man nog klokt i att fokusera på dem som kan förvandla dig till en mera lycklig och kreativ människa, skulle jag tro.
      Och då är vi återigen inne på området självomprogrammering. Omvärlden kan man oftast inte göra så dj-a mycket åt, men sig själv borde man ju kunna förse med ett fungerande operativsystem i alla fall..? Inte nån halvtaskig betaversion som vi nu tycks hanka oss fram med, hehe… 😉

  5. Darren skriver:

    Common sense. Brotherhood of man.

Kommentera

