Är Solen Livsgåtans lösning…?

Den urgamla konsten att hålla sig frisk, vital och kreativ genom att titta in i solen vid afton och morgon, kan de’ va’ nå’t…?
Ja, definitivt….! I alla fall om man tror på RHM, den indiske tekniker som numera reser världen runt med sitt skälingen enkla evangelium: -Stirra in i solen- företrädesvis under de säkra perioderna som infaller första timmen efter soluppgång och den timmen som inleder sonedgången.
Bärja med max 10 sek och öka med 10 sek för varje dag…!
Om vi tänker rätt på saken, så är det väl ändå så att Solen är den närmaste materiella manifestation av Gud som vi har..?
Utan den- inget liv, ju…!   😀


Jag har provat metoden kontinuerligt sedan jag först bloggade om den. Och nog har det hänt grejor, alltid…! Min aptit har kraftigt reducerats! Om jag mot förmodan skulle känna av fysisk hunger, försvinner den i regel tvärt efter det att jag intagit en rostmacka, typ… Min magsäck verkar ha reducerats till storleken av en vuxen mans knytnäve, ungefär…
Hmmm… när går även jag över till en kost bestående av solljus och kokt vatten, kan man ju börja undra… 🙂

Det kanske blir som Imagine säger; istället för att svinga en bägare med mjöd i vårt första irl-möte, kanske vi smuttar på kokt vatten…?
Nåja, han är ju Vattuman och det vete tusan om vi inte äntligen har kommit in i Vattumannens Tidsålder, trots allt…? 😀

http://www.youtube.com/watch?v=wqHOXhEtj9k

Lite info för oss nybörjare… 🙂

Låter ju bra det här, eller hur…? 😀

Vad har vi att förlora, egentligen..?

De gamla soldyrkarna hade kanske en eller annan poäng...? :)

De gamla soldyrkarna hade kanske en eller annan poäng...? 🙂

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Alternativmedicin, Antiken, Beatles, Egoorienterat, Förändring, Förvånande, George Harrison, Gratis, Hälsa, Healing, Hjärnan, Hjärnkemi, Internet, John Lennon, Kunskap, Kuriosa, Livet, Livsåskådning, Medicin, Mindblowing, Musik, Musikhistoria, Naturen, New Age, Nutidshistoria, Paul McCartney, Personlig utveckling, Reklam, Revolutionerande, Ringo Starr, Rymden, Sjukdom, Solen, Teorier, Tidsepoker, Tips, Universum, Upptäckter, Utbildning, Vardag, Välbefinnande, Världen, Video, Visdomsord, Yoga, YouTube och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Är Solen Livsgåtans lösning…?

  1. darren asplöw skriver:

    The sun is shining bright, lighting every thing in sight.

  2. Znogge skriver:

    Låter intreessnt… Men akta ögonen!

  3. Amlor skriver:

    Hejsan!
    Jag kommer avsluta min blogg nu. Känner att ”A momentary…” gjort sitt. Men innan jag gör det vill jag personligen tacka för alla roliga och omtänksamma kommentarer du förgyllt min sida med.
    Vem vet, i en avlägsen framtid kanske jag startar en ny blogg men det är inget som är aktuellt nu.
    Innan du glatt pustar ut vill jag påpeka att jag även i fortsättningen kommer terra din blogg. 🙂

    Må gott!
    Kram 🙂

    P.S. Hör av mig snart.

  4. Sam Zodiac skriver:

    ”..glatt pustar ut..”?? You gotta be joking!
    Ser dock fram emot att även framledes få bli terroriserad av dig, hehe…
    Men tack själv för att d u förgyllt bloggosfären med din AMLOR-blogg och hoppas att du dyker upp här igen när tiden är mogen..!
    Må gott själv och
    Kram 🙂
    Visst, hör av dig, du..!

Kommentera

