Ibland är jag glad över…

Viruset sprids rekordsnabbt…

Det finns över en miljon virus som är inriktade på Windows operativsystem..

Det finns över en miljon virus som är inriktade på Windows operativsystem..

…att jag kör Macintohs’s operativsystem, haha….
Det sades för en tid sedan (ganska länge sedan, i o f s..) att det fanns
10 kända virus för Mac-plattformen och att alla dessa var ”snälla”.
Östtysklands f d regeringschef Erich
Honecker kunde på en smittad Mac
plötsligt dyka  upp i rutan och hotfullt väsa ”I’ll pi pack..!” och liknande lustifikationer.. 😀

Läs även andra mera oroade (?) bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Aftonbladet, Allmänbildning, Apple, Datavirus, Datorer, Egoorienterat, Förtretligheter, Humor, Informationsåldern, Internet, Irritationsmoment, Journalistik, Kunskap, Kuriosa, Livet, Mac, Macintosh, Media, Nostalgi, Nutidshistoria, Nyheter, PC, Statistik, Teknologi, Tidningar, Tips, Underhållning, Vardag, Världen, Windows och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ibland är jag glad över…

  1. HDR-fotografen skriver:

    Det absolut enklaste sättet att skydda Windows är att inte vara inloggad som admin. Att människor inte förstår detta övergår mitt förstånd. Har inte haft användning för mitt antivirus på tre år sedan jag gick över till det.

    Till ditt OS X bör du hålla koll här, för här publiceras de senaste sättet att kapa en dator med OS X:
    http://www.milw0rm.com/platforms/osX

  2. Sam Zodiac skriver:

    Okay..tack för tipset! Det finns säkert många av mina läsare som har nytta av det! 😀
    Och tack även för länken!

    Ha det!

  3. Amlor skriver:

    Intressant det HDR säger. Hur ändrar man så att man inte står som administratör? Vista tycks sköta det där automatiskt och själv är jag ingen vän av Windows. När jag blir stor och rik står en Mac på programmet. Hon jag bodde hos under Göteborgsvistelsen hade en sådan och gosh! vad såld jag blev.

    • Sam Zodiac skriver:

      Du får väl ändra i inställningarna, så att du loggar in som någon annan än admin, antar jag..? Hmm…jag är ju inte sådär vansinnigt hemma på Windows-plattformen. Kör Mac, ju.. 🙂

Kommentera

