Kris i Eken

Befinner mig i Stockholm utan fungerande mobil, rustrerande nog! :(

Befinner mig i Stockholm utan fungerande mobil, rustrerande nog! 😦

Befinner mig f n på en snabbvisit i vår kära huvudstad.
Dessvärre har jag lyckats med konststycket att schabbla bort batteriet till min mobil, så nu kan jag varken kommunicera klokt med familj och vänner eller fotografera. 😦
Sitter som vanligt vid Odenplan, där jag hyrt en trottoar-PC- ja heter det Sidewalk Express, så gör det, ju- och kastar i högsta brådska ned dessa rader.
Har starka funderingar på att avkorta min vistelse och resa hem redan ikväll genom att boka om den från början tänkta hemresan på onsdag, men det vete fåglarna hur det går med den saken. Medeltidsveckan pågår ju för fullt hemma på ön och varje färjeavgång är i stort sett knökfull!
Och schabblet med Gotlandsfärjorna som kolliderade, har ju inte precis förbättrat oddsen! 😦

Var och varannan tur går knökfull. Medeltidsveckan!

Var och varannan tur går knökfull. Medeltidsveckan!

Nu kan man givetvis med fog fråga sig hur i allsin dar man kan sumpa batteriet till sinn mobiltelefon sådär utan vidare…

Welll…. it’s kind of a long story….
Men för att korta ned den lite, så anlände jag till min polare mitt i natten p g a att färjan kom då. Och medan jag stod, något överförfriskad, får jag väl tillstå, hehe.. och väntade utanför porten på att han skulle komma ned och öppna, passerade en glad kille som jag började samtala med. Han förklarade, vänligt nog, att han hade kräm i sitt mobilbatteri och att han var villig att ställa upp och hjälpa till att ringa min kompis, för att därigenom förkorta väntetiden för mig.

Dessvärre  kunde jag ju inte Charlies nya mobilnummer utantill, så vi kom fram till att om jag tog ur mitt SIM-kort och satte det i hans mobil, så skulle det funka. Sagt och gjort. Under den här proceduren var jag tvungen att avlägsna batteriet och har alltså inte sett till det sedan dess, trots att jag vänt upp och ner på varje upptänkligt ställe där det skulle kunna tänkas vara. Suck…!

Tillägas kan att Charlie dök upp innan jag hann ringa honom, vilket gör att hela affären känns ännu mera onödig.

Ingen höjdare att inte kunna kommunicera vettigt!

Ingen höjdare att inte kunna kommunicera vettigt!

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i ADHD, Alkohol, Charlie, Destination Gotland, Egoorienterat, Familj, Färjor, Förändring, Gotland, Livet, Medeltidsveckan, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kris i Eken

  1. agapanthus skriver:

    Hmmm….inte helt förvånad. schabblat känns lite som ditt förnamn 😉
    Ja du får väl skriva ett inlägg då och berätta om du är hemma. Tur att ny lur är på väg. 🙂

    • Sam Zodiac skriver:

      Hehe… ja, det verkar som om det är helkört med den där adhd-medicinen. Tycks inte klara mig utan den längre. 😦 Närhelst jag gör ett uppehåll för att se hur det går/känns, så försämras mitt minne till en nivå som jag uppfattar ligger under t o m den jag hade innan jag började medicinera, grrr…!
      Eller…är det kanske bara som jag tror, haha…?

      Nåja, är hemma med halmen nu i a f. Efter hart när obegripliga strapatser! 😉

  2. Znogge skriver:

    Hoppas hemresan ordnade sig!

Kommentera

