H Potter & halvblodsprinsen i Burgsvik

Bion i Burgsvik dår Joel (Maxi) och jag såg senaste Harry Potter-filmen
Bion i Burgsvik där Joel (Maxi) och jag såg senaste Harry Potter-filmen

Vi gav enhälligt filmen betyget 7,5 på en 10-gradig skala.

Samtidigt pågick Burgsviks marknad runt omkring...
Samtidigt pågick Burgsviks marknad runt omkring…
...och bredvid bion pågick en varpatävling med bl a denne lovande junior

...och bredvid bion utkämpades en varpatävling med bl a denne lovande junior

Läs även andra cineastiska (?) bloggares åsikter om , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i Arkitektur, Australien, Ceremonier, Chinateatern, Dop, Drycker, Egoorienterat, Förändring, Folkslag, Foto, Harry Potter, Joel, Kalifornien, Kultur, Livet, Marint, Maxi, Mjölk, Mobilbilder, Sokrates, Tvillingarna, Underhållning, Världen. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till H Potter & halvblodsprinsen i Burgsvik

  1. IKA skriver:

    Jag har inte sett Harry Potter och halvblods prinsen ännu, jag är ju av den här sorten att jag vill ÄGA filmen jag ska se, väntar till den kommer på dvd eller när den slutliga filmen också är ute på dvd, beror på hur jag känner det framöver.

    Jaså det låter inte illa. Varpa är inte någon lätt sak att ge sig in i ..lycka till säger jag till denne lovande deltagare.

    Ha det så gott nu i slutet av Juli
    Kram

  2. Sam Zodiac skriver:

    ”…jag är ju av den här sorten att jag vill ÄGA filmen jag ska se..” tyder på starkt inslag av OXE/Tjur i horoskopet, IKA. 🙂
    När är du född..?

    Ha det gott själv, min vän!

    Bloggandet har legat nere en vecka ungefär, eftersom jag haft kidsen här, men nu väntar ett par inlägg i a f på att bli publicerade, så snart är jag nog igång igen. 🙂

    Har inte varit in på din sida heller, på ett bra tag.
    Har det blivit något bloggat i sommarvärmen, eller…?

    Får väl kolla…:)

    Kram

  3. IKA skriver:

    Hehe, nej jag har inget inslag av Oxe i mitt horoskop, däremot Lejon, förövrigt är hon en tvättäkta Stenbock! 😉

    Bloggandet har varit lite si och så med från min sida men nu verkar det som om det sakta kommer tillbaka.
    Kidsen ska komma före annat, inga problem.

    Väntar spänt på kommande inlägg från dig
    Du är så välkommen att traska in vid tillfälle

    Kram 😀

    • Sam Zodiac skriver:

      Tvättäkta Stenbock, minsann…? Ja, det är ju också ett jordtecken, så även där finns en viss ägandeönskan, om än inte lika uttalat, kanske. 🙂
      Men hur många grader i Capricorn ligger din Sol, då..?
      Varje tecken är ju uppdelat i tre s k dekader. Om man har Solen bland de 10 första graderna, är man en ”tvättäkta” representant för sitt tecken, sägs det. Om den däremot ligger mellan 10 och 20 grader i tecknet, lånar man in drag från nästa tecken (motsols) i samma element (i ditt fall alltså jordelementet) och har man den mellan 20 och 30 grader, får man hoppa vidare ytterligare ett steg till nästa tecken.

      Kvistar in till dig och kollar läget vad det lider, men har just kommit hem från Stockholm. Det blev en blixtvisit med förhinder:) och har kidsen, hunden och katten här m m, så det är lite fullt upp just nu, hehe…

      Trevlig fortsättning på sommaren, IKA!

Kommentera

