Dagens Crop circle 17 juli 2009

14 juli dök den här symbolen upp i Grey Wethers,Wiltshire, UK. Ganska lik...

14 juli dök den här symbolen upp i Grey Wethers,Wiltshire, UK. Ganska lik...

...som hittades i Avebury, UK i juli för två år sedan.

...den till höger på bilden, som hittades i Avebury, UK den 29 juli för två år sedan.

Läs även andra solstinna (?) bloggares åsikter om , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Aliens, Allmänbildning, Crop circles, Förändring, Kommunikation, Konst, Oförklarat, Perception, Rymden, Sädescirklar, Storbritannien, Teknologi, UFO:n, Universum, Varseblivning och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens Crop circle 17 juli 2009

  1. Magnus Berg skriver:

    De två bilderna är inte bara ganska lika, det är samma bild. Är du så vidskeplig att du inte ens lägger märke till det Sam? Fattar du inte att det är bildmanipulering det handlar om och inte UFO:n?

  2. Sam Zodiac skriver:

    Haha… jag som trodde att du hade sinne för bilder! 😉
    Det finns så mycket folk som är seriöst involverade i forskning om dessa fenomen, så att jag vägrar tro att alla skulle vara så lättlurade att de gjorde det utan vettig anledning.
    Klicka dig vidare och kolla dokumentationen, om du orkar!

    Förresten; var höll du hus idag? Joel och jag tänkte titta in, men lyan var tom. (Snöret på dörrhandtaget satte jag dit för att ge dig lite myror i huv’et, men forskar du vidare om sädescirklarna, så lär de bli många fler! 🙂 )

    Ha det!

  3. Magnus Berg skriver:

    Det räcker ju att titta på spåren (efter traktor) i gräset för att se att det är exakt samma bild. Att sedan den lilla bilden har gjorts med lite högre konstrast är en annan sak.

    Dom där som forskar så seriöst har de någon teori om varför ”sädescirklarna” alltid har symboler som kommer från kulturer på jorden. Vore det inte mer logiskt om det vore symboler och mönster som vore oss främmande?

    Jasså, var det du som knöt snöret, jag trodde det var en granne som varit och hälsat på.

  4. Magnus Berg skriver:

    Jag blev ju så intresserrad av sädescirklar att jag googlade lite och hittade en intressant text i tidningen Folkvett, utgiven av Föreningen Vetenskap och Folkbildning. Texten är skriven av Lennart Sjöberg som är professor i psykologi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han skriver bl a:
    ”Det finns en jättemarknad för humbug om det övernaturliga, varje minut föds en godtrogen och lättlurad person – en ”sucker”. Bonden som upplät sin åker till Daily Mails skämt fann snart att han kunde tjäna pengar genom att ta inträdesavgift, och det japanska TV-bolaget fick förstås betala en rundlig summa för filmrättigheterna. Andra har sedan länge smort kråset på människors godtrogenhet och lockelse till det övernaturliga, som Däniken vars böcker om att gudarna var utomjordingar är rena falsarier som har sålts i miljonupplagor.”
    http://www.vof.se/folkvett/20002tron-pa-cirklarna-i-saden

    • Sam Zodiac skriver:

      Din teori om traktorspåren kan vi ju avskriva direkt! Stämmer inte alls om du kollar närmare. Dessutom är ju inte tillskyndarna inom CCC så djävla dumma att de skulle dra paralleller med en helt annan sädescirkel, om det inte vore så att båda redan fanns fotografiskt dokumenterade! Och noggranna undersökningar av grödan görs.

      Om de som fixar till sädescirklarna vill kommunicera med oss, så är de naturligtvis hänvisade till att använda symboler som redan finns i den samlade mänsklighetens referensbibliotek, eller hur…?
      Annars skulle vi ju haja ännu mindre vad det är de försöker säga oss!

      Vad Folkvett och Föreningen Vetenskap och Folkbildning anbelangar, så är det min distinkta uppfattning att vi här har att göra med ett gäng trångsynta lirare med fyrkantigt tänkande som med fasa ser sin trånga världsbild rasa ihop som ett korthus och förtvivlat klamrar sig fast vid spillrorna i takt med att modern forskning i allt väsentligt konfirmerar gamla civilisationers påståenden om hur tillvaron är uppbyggd!
      Klart att du skulle dras till det gänget, haha…! 😉

      Notera att jag är mycket väl medveten om att bluffmakare finns inom det här (sädes-)fältet och det är jag övertygad om att vännerna inom CCC också är. Det gäller alltså att skilja agnarna från vetet, om du förstår vad jag menar! 🙂

Kommentera

