Bye-bye, Chili! Hello, summer! :)

Det blev ingen anställning på Chili i sommar. Ledighet istället. :D

Det blev ingen anställning på Chili i sommar. Ledighet istället. 😀

Föga förvånande visade det sig vid senaste mötet mellan arbetsgivaren Chili, mig, Bosse från kommunens arbetsträning och Eva från AF, att man inte alls var intresserad att anställa mig, ens för en kortare tid under sommaren.

Men i restaurangbranschen är det tufft, så vem tackar väl nej till gratis arbetskraft? (Läs PRAO-elever och praktikanter från arbetsträningen.)
Det fanns yngre förmågor som redan hade lovats jobb där.

Nåja, nu har jag blivit inskriven vid Arbetsförmedligen (något som i våra dagar tydligen räknas som en stor ynnest 😀 ) och åtnjuter en i mitt tycke välförtjänt ledighet. ThumbUp

Jag slipper gå upp i svinottan, åka, gå eller cykla två kilometer till bussen, som avgår från Bopparve 06.30, byta till 10:an i Klintehamn, skumpa på denna i c:a en timme och knata ett par kilometer till Skarphäll för att sedan återvända till hemmet runt 17:00.

Istället kan jag tillbringa lite kvalitetstid med kidsen och vännerna under sommarsolen! 😀

Jag har ju i alla fall tur med vädret, hehe….!

Fast jag kommer ju att sakna den goda asiatiska maten, förstås! 😦

Och Don’s sällskap, som jag hade vant mig vid på sluttampen av min provanställning.

Jag kommer att sakna arbetskamraterna och det goda käket på Chili! :(

Jag kommer att sakna arbetskamraterna och det goda käket på Chili! 😦

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Asiatiska köket, Bussar, Chili, Don, Egoorienterat, Familj, Frihet, Gnäll, Jobb, Kommers, Kommunikation, Livet, Livsmedel, Mat, Resor, Restaurang, Sommar, Thai-food, Utbildning, Vardag, Visby. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Bye-bye, Chili! Hello, summer! :)

  1. Lillasyster Kanin skriver:

    Det där känner jag igen. Jag har träffat flera som har varit i liknande situationer, allt verkar hoppfullt och bra, men så plötsligt – ”bidde det inte ens en tumme”. Då är det lätt att känna sig utnyttjad.

    Jag hörde på radion tidigare i veckan hur hälsosamt det är med lång semester så njut nu ordentligt för det är inte alltid saker och ting är både nyttiga och härliga 🙂

  2. Sam Zodiac skriver:

    Hehe… ja, i sanningens namn var nog aldrig mina förhoppningar alltför högt ställda. Jag har varit med tillräckligt länge för att veta hur dessa slipstenar brukar dras. Men jag var inställd på att få en inblick i det asiatiska köket och att smaka dess frukter, s a s och det fick jag ju också göre. 😀

    Visst, Lillasyster Kanin, jag ämnar följa ditt råd och njuta av sommaren till max.

    Gack du och gör sammaledes! 😉

    Ha det så gott!

  3. Znogge skriver:

    Samma ynnest då som vederfarits sonen!

  4. Magnus Berg skriver:

    Släpp fångarne loss det är… sommar.

    Grattis till friheten Sam.

    • Sam Zodiac skriver:

      Thanks a lot, mate! 😀 I’d better reply in English, because Swedish doesn’t work in this reply-in-email-mode! Have you got any cool stuff planned, or….?

      Den 1 juli 2009 19.54 skrev

  5. Sam Zodiac skriver:

    Jaså minsann, det gör hon..? Och om hon nu verkligen vore min tjej; tror du att du hade behövt berätta den nyheten för mig då…? 😀

    Himla otur! Då kan hon ju bara sola på lunchrasten!

Kommentera

