Fritt hasch i Köpenhamn?

Jag såg det här telegrammet på TV4, så jag kollade lite...

Jag såg det här telegrammet på TV4, så jag kollade lite...

…och hittade den här artikeln i Sydsvenskan:

”Socialdemokraterna i Köpenhamn överväger att föreslå att haschförsäljning legaliseras i den danska huvudstaden.
Partiet vill att socialförvaltningen utformar ett förslag till ett sådant försök.”

Socialdemokraten Thor Grønlykke vill legalisera haschet för att få stopp på gängkrigen

Socialdemokraten Thor Grønlykke vill legalisera haschet för att få stopp på gängkrigen

Nu börjar tydligen följderna av Christianias stängning gå upp även för Köpenhamns politiker 😀

Det finns ett mycket direkt samband mellan gängkrig, och vårt förslag”, säger Thor Grønlykke (enligt sajten Cannabis.se) och jämför Köpenhamn med 1930-talets USA.

”När USA förbjöd alkohol såg man en explosiv tillväxt av den organiserade brottsligheten. Det är lite samma sak som vi ser i Köpenhamn. Här har vi en stor illegal cannabismarknad som kriminella utnyttjar för att tjäna stora pengar. En legalisering av hasch skulle vara ett mycket effektivt vapen för att eliminera grunden för den organiserade brottsligheten, kanske hade förslaget om en kommission inte kommit om det inte vore för gängkriget.

Gängkriget har varit en ögonöppnare för oss och gjort klart att det finns en stor kriminell marknad som vi har blundat för ett tag.”

Om du vill läsa hela artikeln i Sydsvenskan, så klicka på loggan!

sydsvenskan.se

Läs även andra röksugna (?) bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Alternativmedicin, Ändrade medvetenhetstillstånd, Cannabis, Danmark, Drogdebatten, Droger, Experiment, Fadäser, Farmakologi, Förändring, Förbud, Fiaskon, Frihet, Hallucinogener, Hasch, Informationsåldern, Juridik, Köpenhamn, Kontrollsamhället, Kriminalitet, Kunskap, Lagar, Legalisering, Livet, Marijuana, Narkotikapolitik, Narkotikastämplat, Nolltolerans, Nyhetskanalen.se, Opinionsbildning, Politik, Retorik, Socialdemokrati, Sydsvenskan, Symboler, Teorier, Tidningar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fritt hasch i Köpenhamn?

  1. Amlor skriver:

    Glasklart!
    Var ska vi ses? Tivoli?

    Ha en skön midsommar och räds inte betongkepsen, den hör liksom till. 😉

    Kramar

  2. Pierre skriver:

    Jag tycker denna blogg e kanon, men jag skulle vilja tipsa om en sak.
    Jag var den första eleven och fungerar kanonbra idag.
    Integrationscoaching har hjälpt mig i mycket svåra tider.
    Integrationscoaching är en integrationskurs som syftar till att ge hemlösa och utsatta i samhället, en chans att komma tillbaka till ett normalt liv.
    målet är att göra eleverna till självförsörjande och produtiva människor.
    Medans olika behandlingshem tar 3-5000:- per dygn och efter behandlingen tillbaka till ett liv med soc och utan jobb sa är detta allternativet mycket bättre, billigare och ger mer tycker jag
    Tryck mitt namn och kom till hemsidan!

Kommentera

