Titta, det snöar…!

I tisdags hade vi snöstorm på Gotland. Massor med småkrockar p g a i det närmaste obefintlig sikt, strömavbrott och inställda flyg- och färjeturer var några av bieffekterna. På Chili hade vi ingen ström, så efter några timmars väntan var det bara att plocka in salladen i kylen igen och gå hem. :)

Bilkörning var ett vanskligt företag igår (Foto: Micke J)

Bilkörning var ett vanskligt företag igår (Foto: Micke J)

Så här ser vårt reklamplakat (på en cykel) ut i fint väder...

Så här ser vårt reklamplakat (på en cykel) ut i fint väder...

...och så här såg det ut igår, inifrån Chilirestaurangen

...och så här såg det ut igår, inifrån Chilirestaurangen

Inte heller djuren undgick snöstormens verkningar…

"Inte nog med att man får isskägg..." tänker stoet Dee Dundee Lee

"Inte nog med att man får is-skägg..." tänker stoet Dee Dundee Lee (Foto: Micke J)

"...Hörseln blir mycket sämre också!" :)

"...Hörseln blir mycket sämre också!" :) (Foto: Micke J)

Läs även andra insnöade (?) bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 62 år och frånskild, numera i en ny relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). Vartannat veckoslut brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Asiatiska köket, Årstider, Bilar, Chili, Djur, Egoorienterat, Eksta, Förändring, Förtretligheter, Fordon, Gotland, Hästar, Humor, Irritationsmoment, Jobb, Kommunikation, Meteorologi, Mobilbilder, Naturen, Oväder, Reklam, Restaurang, Sallad, Snö, Thai-food, Underhållning, Vardag, Vänner, Vinter, Visby, Zoologi och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Titta, det snöar…!

  1. Lillasyster Kanin skriver:

    Åh,jag ryser – öronen fulla med snö!! Den krafsades väl ur illa kvickt?!

    Hoppas att Dee Dundee och alla andra, både öbor och fastlänningar, får en solig dag.
    Må så gott!

    (Festligt att vi hade något gemensamt, har nog haft det på känn ;) )

  2. madonnan skriver:

    Jisses!

    Otroligt bra bilder, hälsa fotografen det. Och en ryyyyslig sekvens från en vintrig verklighet, även om det inte framgick direkt att skribenten var besviken över ihoppackandet av salladen…?? :lol:

  3. Sam Zodiac skriver:

    Lillasyster Kanin:
    Haha… Jodå, Micke passade bara på att ta ett par bilder direkt hon kom in i stallet, innan urkrasfsningen.
    Och din förhoppning slog in. Idag har det varit soligt och fint, även om en hel del snö ligger kvar som en påminnelse om snöstormen. Vårsolen t o m värmde lite grand.
    Med något gemensamt menar du kanintemat, antar jag? :D
    Ja, vem vet…vi kanske har mer gemensamt än det? Jag är född i Tvillingarnas tecken, vilket hör till luftelementet. När är du född?

  4. Sam Zodiac skriver:

    Madonnan:
    Jag skickar länken till Micke, så att han kan lapa åt sig berömmet direkt. :D
    Nja…det var väl i o f s en oväntad bonus att få en så kort arbetsdag, hehe…
    Låt oss säga att jag inte fällde några tårar över det inträffade! ;)

  5. Znogge skriver:

    Vilka härliga vinterbilder även om det borde vara vår!

  6. Sam Zodiac skriver:

    Ja Znogge, men det paradoxala är ju att våren finns parallellt med detta eländiga snökaos!
    Får väl lägga ut en nytagen vårbild för att bestyrka detta påstående! :grin:
    Hang on!

  7. Lillasyster Kanin skriver:

    Alldeles riktigt, det var kanintemat jag tänkte på.
    Men visst, även jag är född i Tvillingarnas tecken.

    Jag använde mig av Holosync-tipset och kanske gick det lite bättre att samla tankarna :)

  8. Sam Zodiac skriver:

    Se där ja! Hade för mig att det var nägot mer än bara kaninköret! :)

    Ja, det påstås ju att alfavågorna ska vara bra för att försätta sig i super-learning-tillståndet, så det har väl förhoppningsvis gått in ett och annat under lyssnandet/pluggandet, då. :)
    Får se hur det går på tentan.
    Lycka till, Lillasyster Kanin!

  9. Pingback: Här kan man snacka om naturgodis..! « Sam Zodiac’s Blog II

Kommentera

