Medicinhjulet (Uppdaterad 19 mars 2012)

”Medicinhjulet är en gammal och kraftfull symbol för den heliga cirkeln.
Indianerna ser inte livet som en linje med en början och ett slut.
Därför börjar all kunskapsinlärning med cirkeln.
Den heliga cirkeln är allt levandes cirkel som visar oss att allt är besläktat.”

Så inleder Spådam Annki (som jag råkade ”snubbla över” när jag var inne på Bloggportalen och skulle pinga härom dagen) sin beskrivning av Medicinhjulet. Om du klickar på det, kan du dessvärre inte längre läsa fortsättningen på hennes blogg, eftersom hon tycks ha raderat den- ett bloggöde som är ganska vanligt i bloggosfären, efter vad jag kan förstå.
Personligen har jag lite svårt att begripa varför det ska vara nödvändigt att radera bloggen om man beslutar sig för att upphöra med bloggandet. Så dj-a trångt är det väl ändå inte i cyberspace, åtminstone inte ännu..?


Om man själv inte tycker att det är något att spara och se tillbaka på, så kan det skrivna i alla fall vara till nytta och/eller glädje för andra som fortfarande är aktiva inom bloggosfären, om än inte annat så i egenskap av konsumenter.

Nåja, nu tycks ju Spådam Annki inte helt ha lämnat boggosfären. Efter lite snokande hittade jag henne här, om nu någon skulle vara sugen på en dos spådom. 🙂

Kan ju vara kul att notera att den indianska astrologiska motsvarigheten till vår Vädur är Falken, att Kräftan förvandlas till en Hackspett och att Lejonet blir till lyxfisken Lax o s v .
Själv är jag, i egenskap av Tvilling, en vindsnabb Hjort. 🙂

Det är för övrigt även den här mannen- Harley Swiftdeer, som jag hade nöjet att studera för när jag en gång i tiden gick en kurs i indiansk ceremoniell magi.

Min f d lärare Harley Swiftdeer

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 64 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Storstockholm sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i närbelägna Gamla Stan med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Astrologi, Bloggning, Bloggosfären, Egoorienterat, Filosofi, Historia, Indianer, Intressen, Kultur, Kuriosa, Livet, Livsåskådning, Miljö, New Age, Symboler, USA och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

