Dagens illusion 16 aug 2008

En ny illusion från Kyoto som publicerades i förrgår. Klicka gärna för större bild och effekt!

beans

”Bönor”

Bönorna förefaller röra sig åt höger.

Copyright Akiyoshi Kitaoka 2008 (August 14)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 62 år och frånskild, numera i en ny relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). Vartannat veckoslut brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Allmänbildning, Hjärnan, Illusioner, Kuriosa, Psykologi, Underhållning, Vetenskap och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagens illusion 16 aug 2008

  1. znogge skriver:

    Nja, jag tyckte baske mig att de små rackarna drog lite åt vänster också;-)
    Kram och trevlig helg! Ledig från Ankaret misstänker jag…

  2. Sam Zodiac skriver:

    För mig drar de nog åt höger mest. Men om jag koncentrerar blicken till vänster i fältet, så

    stoppas rörelsen upp i vänstra halvan. Men små avvikelser i perceptionen kan nog

    förekomma om flera individer betraktar den här typen av illusioner.

    Javisst är jag ledig från Ankaret. :)

    Vi fick sluta lite tidigare i fredags, så jag passade på att blogga lite på datorn inne på

    Kupan, en kombination av café, loppmarknad och antikvariat, som drivs av Röda Korset och ligger

    tvärs över gatan från min arbetsplats.

    Kram och trevlig helg, znogge!

Kommentera

