Manuel slog två världsrekord!

manuel3.jpg

Det här är mexikanen Manuel Uribe, (född den 11 juni 1965 och därmed Tvilling, astrologiskt sett), som är världshistoriens hittills tyngste person. Han nådde den aktningsvärda rekordtyngden av 560 kg innan han började banta ned sig. Och det gjorde han med besked! Han lär nu vara nere på 362 kilo, vilket också gör honom till tidernas rekordbantare! Den bedriften lyckades han med genom att samarbeta med läkare och näringsexperter i ett bantningsprojekt som kallas Zone diet. Manuel har under mottot ”Om jag kunde, så kan ni!” startat en stiftelse, vars mål är att försöka förmå andra överviktiga personer att gå ned i vikt. Mera data om Manuel får ni om ni klickar på bilden.

manuel2.jpg

Om Sam Zodiac

Jag är 62 år och frånskild, numera i en ny relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). Vartannat veckoslut brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i Allmänbildning, Astrologi, Biografi, Historia, Mat, Mexiko, Mindblowing, Nyheter. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Manuel slog två världsrekord!

  1. Magnus Berg skriver:

    560 kilo. Vänta bara. Jag är på G!

  2. Sam Zodiac skriver:

    Hehe…ja du, Magnus, än har du en bra bit kvar! ;)

  3. thenewsud skriver:

    Han har inte kunnat flyttat sig ur sin säng sedan 01 har jag för mig

  4. Sam Zodiac skriver:

    Oh yeah? Kan nog vara så, ja.

    Men du, inte f-n hittar jag ngn blogg på manlanding.wordpress.com, inte!

    Är du säker på att det är rätt adress?

  5. thenewsud skriver:

    haha måste missat ett n http://manlandingen.wordpress.com

  6. Sam Zodiac skriver:

    Tänkte väl, hehe…

  7. thenewsud skriver:

    jippie en besökare

  8. Sam Zodiac skriver:

    Undrar vem det kan vara? ;)

    Ska läsa genom texten lite sensre.

    Annars verkar du ha en snygg och scysst blogg.

    Har du snott texten nånstans ifrån el fixat till den själv?

    Lycka till med bloggen!

  9. thenewsud skriver:

    kolat lite här och var i böcker och på hemsidor tex wikipedia där jag själv har skrivit ganska mycket

  10. Sam Zodiac skriver:

    Okay! Det här tycks ha fascinerat dig ganska mycket, tydligen. ;)

    Kom in vid tillfälle, så kan vi snacka lite om saken. Jah kan möjligen ligga inne med info som

    kan vara av intresse i det här sammanhanget.

    Fastnade i vanlig ordning framför burken, så blåtandandet kanske får anstå tills i morgon.

    Ha det!

  11. Peter skriver:

    FAN VAD JAG STÖR MEJ PÅ DEN YJOCKIS O JAG TAR ERA MAMMOR BAK OFRAM

  12. Sam Zodiac skriver:

    Hmmm…

    Jaha, det var ju synd för dig, Peter! Att du anser dig vara tvungen att reta upp dig över en

    fet man från Mexiko, hehe… Det kan ju inte vara roligt att gå omkring och vara sne’ på ngt

    som man inte kan göra så mkt åt, menar jag? Verkar mera jobbigt än kul.

    Och vad har det med dina sexfantasier om våra morsor att göra? undrar jag förstås också.

    Men, det är klart; alla får vi ju göra vad vi vill med våra tankar, så länge det stannar vid

    det.

    Ha det, Peter!

  13. THE-NEW-SUD skriver:

    Mmmmmmmmm!!!

  14. Sam Zodiac skriver:

    En kommentar till min kommentar till kommentaren här ovanför? ;)

    Ha det, sudret!

  15. Pingback: Tung på bloggen « Sam Zodiac’s Blogg II

  16. susannna skriver:

    Hej!
    Jag hoppas allt är bra ned dig. Jag vet inte om min ”blogg” kommer igång mer men jag önskar dig allt gott!
    MItt eget liv har tagit en ny vändning, jag har insett att ”KALLLE” inte var den rätta och vi separerade för drygt ett år sedan. Jag har numera ett underbart förhållande med en ny man. Livets vägar kan vara snåriga men jag tror fullt & fast på att det finns lycka till alla!
    Sänder en STOR KRAM till dig.

  17. Sam Zodiac skriver:

    Hej igen, susanna!

    Long time, no see… :)

    Jodå, så pass uppdaterad är jag att jag känner till din

    separation och din nye man. Kul att det förefaller vara

    den rätte för dig! Grattis, vännen! Det är tyvärr inte

    alla förunnat att hitta honom/henne, men du tycks i

    alla fall ha gjort det.

    Ja, som det uttrycks i Bibeln: ”Outgrundliga äro

    Herrans vägar”, hehe…

    Ja, även jag tror numera, på goda grunder, att kärlekslycka

    finns till alla.

    STOR KRAM tillbaka!

  18. Pingback: Leder ännu…. « Sam Zodiac’s Blogg II

  19. Pingback: Bloggtungviktaren gängade sig! « Sam Zodiac’s Blogg II

  20. Pingback: Mest läst just nu…. « Sam Zodiac’s Blog II

Kommentera

