Vad är ett sammanträffande?

Här kommer en fråga som verkar specialsydd för Madonnan. Jag vet att hon är intresserad av sammanträffanden och slump el s k synkronicitet. So enjoy! 🙂

Läs även andra slumptroende (?) bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 67 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Barcelona sedan en tid tillbaka och har med stort intresse strövat runt i stadenn med dess trånga gränder, uråldriga historiska byggnader och konstverk och med iPhone-kameran ständigt skjutklar. :) De senaste fem månaderna har jag emellertid återvänt till Sumpan (Sundbyberg) väster om storstan, där jag arbetade som bussförare på 70-talet. En del är sig likt, men inte speciellt mycket. :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria, effektiva mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Detta inlägg publicerades i 2000-tal, Allmänbildning, Ändrade medvetenhetstillstånd, Bloggning, Egoorienterat, Förändring, Filosofi, Fiskarna, Forskning, Forskning och Framsteg, Healing, Hjärnan, Icke-religion, Informationsåldern, Internet, Intressen, Kabbala, Kärlek, Kommunikation, Kuriosa, Livet, Livsåskådning, Lycka, Madonnan, Mindblowing, New Age, Nyandlighet, Ockultism, Oförklarat, Opinionsbildning, Paranormalt, Perception, Personlig utveckling, Psykologi, Retorik, Revolutionärt, Själen, Tankar, Teorier, Underhållning, USA, Utbildning, Utmaningar, Vardag, Varseblivning, Välbefinnande, Vänner, Video, Visdomsord, YouTube och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vad är ett sammanträffande?

  1. madonnan skriver:

    Man tackar så mycket för frågan… 🙂

    Jag tycker nog dock att han verkar sitta inne med alla svaren… Oj, så han pratar. Blir lite lätt nervös på att han förflyttas så hastigt ibland och sitter på helspänn inför nästa gång. Det stör ju!

    I alla fall är det självklart det han säger. Inget konstigt med det. Klart vi alla är en del av något och att allt påverkas av allt det andra…

    Kabbala är f ö väldigt intressant och givande.
    Bara han inte pratar så himla mycket 😀

  2. Sam Zodiac skriver:

    Haha.. antagligen är de snabba förflyttningarna till för att betraktaren ska hålla sig vaken och inte somna av monologen. Synd att det stör dig. 😦
    Ja, håller med dig där. Vi är alla delar av samma stora odelbara enhet! 🙂 Bara vi hajade det nån gång!
    Ja, visst är det intressant?
    Jag tror han är Tvilling, hehe..! 😉

  3. Mike skriver:

    Sitta inne med svaren lol ni är bara för roliga.

    NI SITTER ALLA INNE MED SVAREN.

    Sanningen hittar du inte i någon bok någonstans.

Lämna en kommentar