Dagens ordspråk- 1 december 2007

lycka-1.jpg

Jag hittade den här fina kalligrafiska saken när jag surfade på nätet tidigare idag.
Jag tycker att det är kul med kalligrafi och leker gärna själv med bredpennor. Någon psychic har berättat för mig att jag i en inkarnation var en munk som satt dagarna i ända och plitade med att utsmycka och illustrera biblar, haha…
Ja , vem vet; kanske det är något minne därifrån som gör att jag fortfarande roas av det. Men, det är klart; jag är ju Tvilling, så jag tjusas ju av ord i allmänhet, också.
Om du klickar på den här länken, så kommer du till den svenska kalligrafisida som jag tog bilden på.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Om Sam Zodiac

Jag är 62 år och frånskild, numera i en ny relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). Vartannat veckoslut brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i 2000-tal, Astrologi, Citat, Dagens ordspråk, Egoorienterat, Internet, Kalligrafi, Kultur, Litteratur, Lycka, Midi, Ordspråk och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dagens ordspråk- 1 december 2007

  1. agapanthus skriver:

    Tror du har glömt gårdagen faktiskt ;-)
    http://afrikaslilja.wordpress.com/

  2. Sam Zodiac skriver:

    Har jag väl inte alls det! (aningen indignerat)

    Jag bevarar de minnena ömsint i mitt hjärta.

    Trodde du något annat?

    Kram!
    :)

  3. madonnan skriver:

    Kan se dig som munk nästan…och det är väl så bra att kunna sånt.

    Så viktigt att leva i nuet, men ändå som du säger, bevara minnena så. :)

  4. znogge skriver:

    Kloka ord!
    Ha en bra första advent!
    Kram

  5. Sam Zodiac skriver:

    Madonnan:

    Haha… Jaså, det kan du, madonnan?

    Ja, kanske det…

    Visst är det viktigt att inte tappa nuet; det är ju allt vi har!

    Livet pågår ju bara just här och nu och om vi förstör det innevarande ögonblicket genom

    att gräma oss över det förflutna eller oroa oss för morgondagen, ja då har vi ju inte levt

    just då.

    Eller som mannen som låg på sin dödsbädd sa:

    -Livet? Var det alla dom där dagarna som kom och gick?

    znogge:

    Ja, visst var de tänkvärda?

    Du med!

    Kram!

  6. Caroline skriver:

    Hej, vilken fin bild med bra text. Har lagt upp den på mitt skrivbord som bakgrund… Hoppas det var OK?

    Ha en underbar söndag, Kram Caroline

  7. Sam Zodiac skriver:

    Visst Caroline, helt OK!
    Kul att du gillar den! :)
    Ha en bra dag, du med!

Kommentera

