Dagens illusion

En rykande färsk Akiyoshi-illusion från gårdagen. Cirklarna är lika stora, fast den vänstra förefaller större. Den röda färgen är också helt identisk i de bägge cirklarna, fast ögat luras att tro annorlunda. Klicka för större bild!

colorsizeillusion.jpg

Om Sam Zodiac

Jag är 63 år och frånskild, numera i en ny, varm relation. Jag bor i Hemse på Gotland i en lägenhet på den s k Tegelbacken, (alt Ghettot). När tillfälle ges brukar mina tre söner Joel, Birk och Leon komma hem till mig och tillbringa lite kvalitetstid här :) Mina intressen framgår ganska tydligt av bloggens innehåll; Utveckling, såväl på det personliga/spirituella planet som det globala.New Age, astrologi, Illusioner, foto samt drogdebatten, där jag efter bästa förmåga drar mitt strå till stacken för att försöka skapa opinion när det gäller att legalisera den växt som så småningom med stor sannolikhet kommer att rädda vår miljö och ge biverkningsfria mediciner- hampan! Såväl den industriella varianten som den indiska.
Det här inlägget postades i Allmänbildning, Bildgåtor, Hjärnan, Illusioner, Japan, Kuriosa, Manipulationer, Mindblowing, Prof. Akiyoshi, Tester, Underhållning, Vetenskap och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dagens illusion

  1. znogge skriver:

    Snacka om att ögonen är lättlurade! Behöver väl inte kontrollmäta;-))

    Ha en bra kväll!
    Kram!

  2. Sam Zodiac skriver:

    Nej, jag tror inte det, znogge! :D Vi har ju gjort det så många gånger nu, du och jag, och det visar sig ju alltid att Akiyoshi har rätt, hehe…
    Kram!

  3. ::: sinkadus ::: skriver:

    Den här hade jag själv inge problem med faktiskt… konstigt nog… Akiyoshi brukar ju kunna lura mig med… :)

    Trevlig helg…

  4. Sam Zodiac skriver:

    Nej, det där är märkligt, sinkadus! Jag har märkt att det är väldigt olika på vad som skapar problem med vår perception. Det den ene ser utan någon som helst svårighet, kan orsaka oöverstigligt krångel för en annan av mina besökare! :D

Kommentera

